Bara ett fåtal dagar kvar...

För bara några månader sedan levde jag (Rune) och min fru (Sabine) i tron att vi inte kunde få barn tillsammans. Detta grundade sig på att vi under ca 8 år försökt att få barn (vi lade sas inga hinder emellan). Vi hade även genomgått tre stycken sk provrörsbefruktningar, utan reslutat. Det visade sig, vid prov, att det var hos mig som felet låg (är det inte alltid mannens fel här i världen ;-).

Plötsligt händer det! Det oväntade sker. Sabines period uteblev och vi stod förundrade. Vi visste inte riktigt vad vi skulle tro. Efter en tid tog Sabine ett steg till Apoteket och inhandlade ett grav-test. Detta visade positivt resultat. Hon vågade inte riktigt tro på det första testet utan gick tillbaka och köpte ett till. Det andra visade samma positiva resultat. Bägge testerna talade om för oss att Sabine var gravid!!

Vad skulle vi tro? Hur skulle vi reagera? Vi blev återhållet glada. Det gick inte riktigt att ta in, att vi åter skulle bli föräldrar.

Nu har det gått närmare åtta månader sedan dess. Magen har vuxit sig större och större. Spjälsängen är på plats och en massa babykläder har införskaffats. Nu är vi redo (!) för nästa utmaning.

(Vi vill gärna tala om att vi redan har två stycken underbara barn. En tjej på 14 och en kille på åtta år.)

En STOR  mage har jag...


Kommentarer
Postat av: Sarahag

Ååååååååååååååååååå! Så glad jag blir!! GRATTIS!!



/Sara

2009-10-13 @ 15:20:16
URL: http://mystorie-moi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0