Nu är Han här!!!

Igår klockan 14:34 kom han till världen. Som vi har väntat och längtat efter denna lilla grabb. Nu är vi fem i familjen. Det började klockan 7:30 igår (30/9). Jag var på väg till jobbet när Sabine ringde mig ovh sa att: "Jag tror att vattnet har gått". Eh, ok vad gör jag nu?, var det första som jag tänkte. Var tvungen att stanna bilen på en busshållplats och tänka medan jag pratade med Sabine i telefonen. Vi kom fram till att det var bäst att jag inte åkte till jobbet utan kom hem, så fick vi se vad som skulle ske.

Sabine ringde till förlossningen och rådfrågade dem. De rådde oss att avvakta ett tag till och se vad som hände. Efter en halvtimme rann ytterligare vatten ut. Då ringde vi igen. Det bestämdes att vi skulle få komma till en bedömning. Där skulle vi vara klockan 10:30. Klockan var ca 10:45 när vi var framme på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Under resan i bil dit, hade ytterligare vatten kommit och Sabine hade under ca 20 minuter haft flera kraftiga värkar. När vi konsulterade  förlossningsavdelningen ansåg de att vi skulle komma ner dit för en första bedömning. På väg in fick Sabine ytterligare värkar och vi började ana att något var på gång. Strax före klockan 11 hade vi fått träffa en barnmorska som kunde konstatera att Sabine hade värkar i jämna intervaller och att hon var öppen ca 4 cm. De beslöt att vi skulle stanna kvar, då vi har ca 1,7 mil tillbaka till Storvreta.

Vi blev anvisade ett rum och barnmorskorna och undersköterskorna tog sig an oss (alla tre). Nu hände allting i en rask takt. Omkring 11:30 hamnade vi i en förlossningssal och tre timmare senare var han född. Klockan 14:34 såg han dagsljus för första gången i sitt nio månader långa liv. En underbar syn! Han är helt underbar! Vi är så glada! Nu har vi tre underbara barn och är trefaldigt välsignade. Livet är underbart!

                   
Första samtalet 07:45        Bedömningen 11:00         Före krystningarna 14:00   Ny bebis kl 14:34
                   
Trött & lycklig mamma      Inte så lycklig bebis          Invägd och klar 3890 g      Första outfiten på

     
En härlig storasyster         En go storebror med sin
med sin nye lillebror         lillebror   


Kommentarer
Postat av: Nicole

Grattis! Vad söt hela fam är.

2009-10-31 @ 16:35:23
Postat av: Katarina & Susanna

Jättegrattis! Stor kram till hela familjen.

2009-11-01 @ 22:04:24
Postat av: Jacqui

Wow!! What fun to see all the pictures!! He's beautiful!! And Angelica and Emil are so lovely with him!!! God bless you all!!!! And Congratulations!!!

2009-11-02 @ 08:05:23
Postat av: Maria Renöfält

Ett stort grattis Rune&Sabine!!!!

Jag blev så rörd när jag läste eran "historia" och glädjen blir ju extra stor nu när detta lilla mirakel har kommit tillvärlden. Jag är sååå glad för er skull!

STOR KRAM TILL ER BÅDA!!!//Maria

2009-11-02 @ 08:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0